Vi har uppdaterat våra villkor

Fullständiga villkor kan du läsa här
Du kan läsa om de huvudsakliga förändringarna under “Villkor”, som du finner längst ned på sidan.
Om du inte accepterar de nya villkoren har du rätt att omedelbart och kostnadsfritt säga upp ditt avtal.
Hälsningar,
WyWallet

OK

WyWallet lanserar Easy Business Reg – nu kan över 2 500 000 kunder med företagsabonnemang enkelt handla med mobilen!

Easy Business Reg är en tjänst som möjliggör för personer med företagsabonnemang att enkelt komma igång med sms-betalningar. Vid sms-köp ombeds företagskunder att svara på ett sms, då aktiveras WyWallet-faktura och därmed kan kunden omedelbart genomföra ett sms-köp.

Lanseringen innebär 2,5 miljoner kunder med företagsabonnemang nu kan genomföra köp på ett enkelt sätt.

WyWallets handlare får nu i ett slag möjlighet att nå ytterligare 2,5 miljoner kunder vilket innebär att WyWallet kan användas i e- och m-handeln från över 8,5 miljoner svenska mobilnummer. 500 000 registrerade användare kan redan nu betala med WyWallets app och ytterligare 5 500 000 kunder har ett privat mobilabonnemang som inte kräver aktiv registrering och de kan därmed genomföra sms-betalningar.

– Nu når vi så gott som alla mobiler i Sverige, vilket ger en enorm möjlighet till konvertering för handlarna. Det blir nu lika enkelt att handla oavsett om kunden har privat- eller företagsabonnemang, säger Jakob Söderbaum, vd på WyWallet

Så här går det till:

Vid aktivering av Easy Business Reg uppger kunden sitt personnummer. WyWallet kontrollerar personnumret och gör en kreditbedömning. Därefter kan kunden handla och betala med sms. WyWallet-fakturan är i sig oförändrad.

För ytterligare information, kontakta:

Jakob Söderbaum, VD WyWallet

Telefon: 08- 440 00 40  Mail: jakob.soderbaum@wywallet.se

Claes Tellman, kommunikationschef WyWallet

Telefon: 070-399 62 81 Mail: claes.tellman@wywallet.se

Om WyWallet

WyWallet är en mobil plånbok för snabba och enkla betalningar med hög säkerhet. WyWallet erbjuder marknadens enda kompletta multikanallösning för mobila betalningar, vilken gör att kunderna har en mängd tjänster att tillgå. Kunder kan välja att handla online direkt i mobilen, i en webbshop via datorn, via sms-köp eller i en fysisk butik. Det är med WyWallet även möjligt att göra överföringar av kontanter till 6 miljoner mobilanvändare, ladda kontantkort eller skänka pengar via sms. Kunden väljer om köpen i WyWallet ska kopplas till ett betalkort, läggas på mobilfakturan eller på en separat kreditfaktura. Kontot i WyWallet kan också fyllas på via en kontoöverföring. WyWallet är ett av Sveriges snabbast växande företag med 1,2 miljoner registrerade kunder och över 1 100 anslutna handlare.WyWallet ägs av 4T, ett samarbete mellan Telia, Tele2, Telenor och 3 och är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut.

Besök gärna www.wywallet.se för mer information.